Научный журнал ВолНЦ РАН (сетевое издание)
16.12.201912.2019с 01.01.2019
Просмотры
Посетители
* - в среднем в день за текущий месяц
RuEn

рубрика "Социально-экономические исследования"

Какие продукты питания мы покупаем и насколько доверяем их безопасности?

Ромашкина Г.Ф., Ушакова Ю.В.

№4 (21), 2019

Ромашкина Г.Ф., Ушакова Ю.В. Какие продукты питания мы покупаем и насколько доверяем их безопасности? // Социальное пространство. 2019. № 4 (21). URL: http://socialarea-journal.ru/article/28313 DOI: 10.15838/sa.2019.4.21.1

DOI: 10.15838/sa.2019.4.21.1

  1. Allen S., de Brauw A. Nutrition sensitive value chains: Theory, progress, and open questions. Global Food Security, 2018, vol. 16, pp. 22–28. Available at: https://doi.org/10.1016/j.gfs.2017.07.002 (accessed 18.09.2019).
  2. Poole N., Echavez C., Rowland, D. Are agriculture and nutrition policies and practice coherent? Stakeholder evidence from Afghanistan. Food Security, 2018, vol. 10 (6), pp. 1577–1601. Available at: https://doi.org/10.1007/s12571-018-0851-y (accessed 18.09.2019).
  3. Thow A.M., Greenberg S., Hara M., Friel S., DuToit A., Sanders D. Improving policy coherence for food security and nutrition in South Africa: A qualitative policy analysis. Food Security, 2018, vol. 10 (4), pp. 1105–1130. Available at: https://doi.org/10.1007/s12571-018-0813-4 (accessed 18.09.2019).
  4. Bilali El.H. Research on agro-food sustainability transitions: where are food security and nutrition? Food Security, 2019, vol. 11, pp. 559–577. Available at: https://doi.org/10.1007/s12571-019-00922-1 (accessed 18.09.2019).
  5. Wegren S.K., Nikulin A., Trotsuk I. Food policy and food security: Putting food on the Russian table (Russian, Eurasian, and Eastern European Politics). Lexington Books, Lanham (Maryland), 2018. 330 р.
  6. Барсукова С.Ю. Молочные реки России // Всерос. экон. журн. ЭКО. 2016. № 6 (504). С. 5–18.
  7. Калугина З.И. Рыночная трансформация аграрного сектора России // Социологический дискурс. Новосибирск: Изд-во ИЭОПП СО РАН, 2015. 342 с.
  8. Шагайда Н.И., Узун В.Я. Продовольственная безопасность: проблема оценки // Вопросы экономики. 2015. № 5. С. 63–78.
  9. Шагайда Н.И., Узун В.Я. Продовольственная безопасность в России: мониторинг, тенденции и угрозы. М.: Издат. дом «Дело» РАНХиГС, 2015. 110 с.
  10. Audet R., Lefèvre S., Brisebois É., El-Jed M. Structuring tensions and key relations of Montreal seasonal food Markets in the Sustainability Transition of the Agri-food sector. Sustainability, 2017, vol. 9 (3), p. 320. Available at: https://doi.org/10.3390/su9030320 (accessed 18.09.2019).
  11. Ely A., Geall S., Song Y. Sustainable maize production and consumption in China: Practices and politics in transition. Journal of Cleaner Production, 2016, vol. 134 (Part A), pp. 259–268. Available at: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2015.12.001 (accessed 18.09.2019).
  12. Fauchald P., Hausner V.H., Schmidt J.I., Clark D.A. Transitions of social-ecological subsistence systems in the Arctic. International Journal of the Commons, 2017, vol. 11 (1), pp. 275–329. Available at: http://doi.org/10.18352/ijc.698 (accessed 18.09.2019).
  13. Kjaernes U., L.Holm L. Social factors and food choice: consumption as practice. Understanding Consumers of Food Products. A volume in Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition, 2007, pp. 511–533. Available at: https://doi.org/10.1533/9781845692506.5.511 (accessed 18.09.2019).
  14. De Jonge J., van Kleef E., Frewer L., Renn O. Perceptions of risk, benefit and trust associated with consumer food choice. Understanding Consumers of Food Products. A volume in Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition, 2007, pp. 125–150. Available at: https://doi.org/10.1533/9781845692506.1.125 (accessed 18.09.2019).
  15. Van Dam Y.K., van Trijp H. Branding and labelling of food products. Understanding Consumers of Food Products. A volume in Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition, 2007, pp. 153–180. Available at: https://doi.org/10.1533/9781845692506.2.153 (accessed 18.09.2019).
  16. Grunert K.G. How consumers perceive food quality. Branding and labelling of food products. Understanding Consumers of Food Products. A volume in Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition, 2007, pp. 181–199. Available at: https://doi.org/10.1533/9781845692506.2.181 (accessed 18.09.2019).
  17. Osman M., Nelson W. How can food futures insight promote change in consumers’ choices, are behavioural interventions (e.g. nudges) the answer? Futures, 2019, vol. 111, pp. 116–122. Available at: https://doi.org/10.1016/j.futures.2019.04.008 (accessed 18.09.2019).
  18. Андрианова Е.В., Давыденко В.А., Ромашкина Г.Ф. Индустриальная траектория роста Тюменской области в контексте истории ее социально-экономической укорененности // Siberian Socium. 2017. Т. 1. № 2. С. 12–46. DOI: 10.21684/2587-8484-2017-1-2-12-46
  19. Ромашкина Г.Ф., Печеркина И.Ф. Характеристики связности регионального социального пространства // Вестн. Тюмен. гос. ун-та. Соц.-экон. и прав. исслед. 2016. Т. 2. № 3. С. 39–54. DOI: 10.21684/2411-7897-2016-2-3-39-54
  20. Давыденко В.А., Ромашкина Г.Ф., Андрианова Е.В., Лазутина Д.В. Метафора доверия: «зонтичный эффект» в мировой науке // Экономические и социальные перемены: факты, тенденции, прогноз. 2018. Т. 11. № 6. С. 127–142. DOI: 10.15838/esc.2018.6.60.8
  21. Contzen S., Crettaz E. Being a poor farmer in a wealthy country: A Swiss case study. Sociologia Ruralis, 2019, vol. 59, pp. 393–418. DOI: 10.1111/soru.12230
  22. Baum E.L., Pauls D.E. An economic analysis of the bulk milk collection system. Journal of Milk and Food Technology, 1954, vol. 17, no. 7, pp. 223–229.
  23. Quintanilla P., Domenech E., Escrich I., Beltran M.C., Molina M.P. Assessment of the safety of food products for antibiotics: pasteurized goat's milk and fresh cheese. Journal of food protection, 2019, vol. 82, no. 9, pp. 1553–1559. Available at: https://doi.org/10.4315/0362-028X.JFP-18-434 (accessed 18.09.2019).
  24. Hung Anh.N., Bokelmann W., Thi Nga, D., Van Minh, N. Toward Sustainability or Efficiency: The Case of Smallholder Coffee Farmers in Vietnam. Economies, 2019, vol. 7, p. 66. Available at: https://doi.org/10.3390/economies7030066 (accessed 18.09.2019).

Полная версия статьи